Warning: Undefined array key "status" in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php on line 293

Warning: Undefined array key "subscription" in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php on line 296

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php:293) in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php:293) in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php:293) in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php:293) in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php:293) in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php:293) in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php:293) in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/cookie-notice/cookie-notice.php:293) in /home/fabianskyly/ftp/wp/wp/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758
{"id":206,"date":"2018-06-08T15:01:27","date_gmt":"2018-06-08T15:01:27","guid":{"rendered":"http:\/\/adwoblog.pl\/?p=206"},"modified":"2018-07-31T22:55:22","modified_gmt":"2018-07-31T22:55:22","slug":"mediacje_csr","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/","title":{"rendered":"Mediacje w strategii Corporate Social Responsibility"},"content":{"rendered":"
\u201eKto marzy o przedsi\u0119biorstwie […] bez napi\u0119\u0107, ten w\u0142a\u015bnie marzy; czego\u015b takiego by\u0107 nie mo\u017ce.\u201d\u00a0<\/em><\/strong><\/a>[1]<\/strong><\/a><\/em><\/h5>\n

\u00a0<\/em>Corporate Social Responsibility (CSR)<\/em> – Spo\u0142eczna Odpowiedzialno\u015b\u0107 Biznesu to filozofia prowadzenia przedsi\u0119biorstwa \u201ewed\u0142ug\u00a0<\/em>kt\u00f3rej, firmy dobrowolnie prowadz\u0105 strategie uwzgl\u0119dniaj\u0105ce interesy spo\u0142eczne i ochron\u0119 \u015brodowiska, a tak\u017ce relacje z interesariuszami<\/em>\u201d<\/a>[2]<\/a>.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Definicja CSR zosta\u0142a r\u00f3wnie\u017c ustalona przez Mi\u0119dzynarodow\u0105 Organizacj\u0119 Normalizacyjn\u0105 w normie ISO 26000 \u2013 zgodnie z kt\u00f3r\u0105 jest rozumiana jako odpowiedzialno\u015b\u0107 organizacji za wp\u0142yw podejmowanych decyzji i dzia\u0142a\u0144 na spo\u0142ecze\u0144stwo i \u015brodowisko, zapewnian\u0105 przez przejrzyste i etyczne post\u0119powanie, kt\u00f3re przyczynia si\u0119 do zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju, w tym zdrowia i dobrobytu spo\u0142ecze\u0144stwa, uwzgl\u0119dnia oczekiwania interesariuszy (os\u00f3b lub grup, kt\u00f3re s\u0105 zainteresowane decyzjami lub dzia\u0142aniami organizacji), jest zgodne z obowi\u0105zuj\u0105cym prawem i sp\u00f3jne z mi\u0119dzynarodowymi normami post\u0119powania, jest zintegrowane z dzia\u0142aniami organizacji i praktykowane w jej relacjach, kt\u00f3re dotycz\u0105 dzia\u0142a\u0144 organizacji podejmowanych w obr\u0119bie jej sfery oddzia\u0142ywa\u0144.<\/a>[3]<\/a><\/p>\n

W tak przedstawionym uj\u0119ciu, poj\u0119ciem kluczowym w aspekcie CSR jest poj\u0119cie interesariuszy przedsi\u0119biorstwa, kt\u00f3rych nale\u017cy zdefiniowa\u0107 jako grup\u0119 podmiot\u00f3w stanowi\u0105cych otoczenie lub \u201esk\u0142adnik\u201d przedsi\u0119biorstwa, na kt\u00f3r\u0105 przedsi\u0119biorstwo ma wp\u0142yw lub pod jej wp\u0142ywem si\u0119 znajduje. G\u0142\u00f3wna cecha CSR to poczucie odpowiedzialno\u015bci w\u0142a\u015bnie za swoich interesariuszy, a wi\u0119c klient\u00f3w, w\u0142a\u015bcicieli, inwestor\u00f3w, kooperant\u00f3w, kontrahent\u00f3w, pracownik\u00f3w ale tak\u017ce \u015brodowisko naturalne oraz najbli\u017csze otoczenie dzia\u0142alno\u015bci przedsi\u0119biorstwa. U podstaw filozofii CSR, le\u017cy przekonanie o tym, i\u017c rozw\u00f3j, a tak\u017ce byt przedsi\u0119biorstwa wymaga spe\u0142nienia oczekiwa\u0144 interesariuszy w obszarze ekonomicznym oraz spo\u0142ecznym<\/a>[4]<\/a>.<\/p>\n

Wracaj\u0105c do cytatu umieszczonego \u00a0na pocz\u0105tku artyku\u0142u, wydaje si\u0119, i\u017c kwesti\u0105 niezaprzeczaln\u0105, na kt\u00f3r\u0105 wskazywa\u0142 Jan Maria Boche\u0144ski jest to , i\u017c z prowadzeniem biznesu immanentnie zwi\u0105zane jest ryzyko powstania sporu, nie tylko wynikaj\u0105cych z nieprzestrzegania um\u00f3w, wadliwego ich wykonania \u00a0ale r\u00f3wnie\u017c tych wynikaj\u0105cych z b\u0142\u0119dnego odczytywania przekazu w relacji przedsi\u0119biorca \u2013 pracodawca, przedsi\u0119biorca \u2013 klient.<\/p>\n

Przedsi\u0119biorca prowadz\u0105cy dzia\u0142alno\u015b\u0107 zgodnie z filozofi\u0105 CSR, uwzgl\u0119dnia w swoich dzia\u0142aniach potrzeb\u0119 utrzymania pozytywnych relacji ze swoimi interesariuszami, buduj\u0105c je w oparciu o podstawowe warto\u015bci etyczne (etyk\u0119 zawodow\u0105, kodeksy dobrych praktyk<\/em>) ale tak\u017ce w poszanowaniu podstawowych zasad wsp\u00f3\u0142\u017cycia spo\u0142ecznego, w trosce o dobro wsp\u00f3lne spo\u0142ecze\u0144stwa<\/a>[5]<\/a>.<\/p>\n

Miejsce mediacji w CSR.<\/strong><\/h5>\n

Niew\u0105tpliwie w tak ujmowan\u0105 filozofi\u0119 CSR wpisuje si\u0119 stosowanie przez przedsi\u0119biorc\u00f3w mediacji jako narz\u0119dzia rozwi\u0105zywania spor\u00f3w.<\/p>\n

Oczywi\u015bcie mediacja nie jest panaceum na ka\u017cdy zaistnia\u0142y sp\u00f3r, takie postrzeganie mediacji by\u0142oby zwyczajnie utopi\u0105. \u00a0Zawsze jednak nale\u017cy rozwa\u017cy\u0107 podj\u0119cie mediacji, gdy\u017c co do zasady daje ona mo\u017cliwo\u015b\u0107 szansy na wygaszenie konfliktu, mo\u017ce skr\u00f3ci\u0107 drog\u0119 dochodzenia nale\u017cno\u015bci, daje szanse kontynuowania i rozw\u00f3j wsp\u00f3\u0142pracy sk\u0142\u00f3conych stron.<\/p>\n

Pocz\u0105tkowo filozofia CSR by\u0142a kojarzona przede wszystkim\u00a0 z wielkimi korporacjami. Dzi\u015b, winna mie\u0107 swoje sta\u0142e miejsce tak\u017ce w sektorze ma\u0142ych i \u015brednich przedsi\u0119biorstw (M\u015aP), kt\u00f3ry stanowi ogromn\u0105 cze\u015b\u0107 \u015bwiatowego biznesu. Blisko 90% przedsi\u0119biorstw nale\u017cy do sektora M\u015aP <\/a>[6]<\/a>. \u00a0Polski sektor M\u015aP zgodnie z danymi na 2017 r. to\u00a0 blisko 99 % sektora przedsi\u0119biorstw (w Polsce dzia\u0142a ponad 1,9 mln firm, z kt\u00f3rych zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 to mikro, ma\u0142e i \u015brednie przedsi\u0119biorstwa – 99,8%)<\/em><\/a>[7]<\/a>.<\/em> D\u0142ugotrwa\u0142e procesy s\u0105dowe mog\u0105 doprowadzi\u0107 przedsi\u0119biorc\u00f3w, zw\u0142aszcza tych z sektora M\u015aP, do ogromnych strat finansowych, w skrajnych przypadkach nawet\u00a0 do ich upad\u0142o\u015bci. W dalszej kolejno\u015bci powodowa\u0107 tak\u017ce straty dla \u00a0bud\u017cetu pa\u0144stwa – cho\u0107by z tytu\u0142u podatk\u00f3w oraz niejednokrotnie zwi\u0119kszenie bezrobocia (przedsi\u0119biorstwa M\u015aP s\u0105 odpowiedzialne za oko\u0142o 50 – 60 % \u015bwiatowego zatrudnienia<\/em><\/a>[8]<\/a>), w dalszej kolejno\u015bci zwi\u0119kszenia wydatk\u00f3w pa\u0144stwa na cele socjalne.<\/p>\n

Mediacja jest dobrowolna, strony takiego postepowania mog\u0105 w ka\u017cdej chwili z niego zrezygnowa\u0107 i zdecydowa\u0107 si\u0119 na proces s\u0105dowy. Jedn\u0105 z zalet mediacji jest mo\u017cliwo\u015b\u0107 zako\u0144czenia sporu sukcesem obydwu stron. W mediacji obowi\u0105zuje model \u201ewin-win\u201d, kt\u00f3ry powoduje, \u017ce strony w przypadku zawarciu porozumienia daj\u0105 sobie szans\u0119 na kontynuowanie wsp\u00f3\u0142pracy biznesowej.<\/p>\n

Niew\u0105tpliwe cenn\u0105 cech\u0105 mediacji jest tak\u017ce poufno\u015b\u0107 post\u0119powania. Nieod\u0142\u0105cznym, bowiem elementem prowadzenia przedsi\u0119biorstwa jest szeroko poj\u0119ty marketing – budowanie dobrego wizerunku firmy, kt\u00f3ry stanowi kluczowy element\u00a0 – niezb\u0119dny do osi\u0105gni\u0119cia sukcesu ekonomicznego Przedsi\u0119biorstwa. Negatywna informacja o nieporozumieniach danego przedsi\u0119biorcy z kontrahentami, spory pracownicze, mog\u0105 powodowa\u0107 utrat\u0119 zysku, a nawet przej\u0119cie cz\u0119\u015bci rynku skonfliktowanego przedsi\u0119biorcy przez konkurencj\u0119.<\/p>\n

Bior\u0105c pod uwag\u0119 powy\u017csze rozwa\u017cania, mediacja jest \u00a0odpowiedzialnym spo\u0142ecznie sposobem rozwi\u0105zywania konflikt\u00f3w i jako taki powinna mie\u0107 sta\u0142e miejsce w dzia\u0142alno\u015bci przedsi\u0119biorstw opieraj\u0105cej swoje funkcjonowanie na filozofii Corporate Social Responsibility<\/em>. Realizacja filozofii CSR nie by\u0142aby mo\u017cliwa bez szczerej i otwartej komunikacji, dzi\u0119ki kt\u00f3rej\u00a0 wszystkie zainteresowane strony poznaj\u0105 swoje cele i zamierzania <\/a>[9]<\/a>. Mediacja, w tej perspektywie jawi si\u0119 jako proces dostrajania zak\u0142\u00f3conej komunikacji skonfliktowanych stron.<\/p>\n

 <\/p>\n

Autor:<\/strong> adw. dr Fabian \u015awider\u00a0<\/a><\/em><\/p>\n

* Artyku\u0142 zawiera fragmenty publikacji: F. \u015awider, Mediacje Gospodarcze w strategii Corporate Social Responsibility, [w:] Cz\u0142owiek -Spo\u0142ecze\u0144stwo-Gospodarka. Perspektywa odpowiedzialno\u015bci Spo\u0142ecznej, red. A. Zadroga, K. Sawicki, Lublin 2013.<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

<\/a>[1]<\/a> J. M. Boche\u0144ski, 1993, Przyczynek do filozofii przedsi\u0119biorstwa przemys\u0142owego,<\/em> [w]: J. M. Boche\u0144ski, Logika i filozofia,<\/em> PWN, Warszawa, s. 162\u2013186.
\n
<\/a>[2]<\/a> Green Paper, Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility<\/em>, Brussels, 18.07.2001, COM (2001) 366;.
\n
<\/a>[3]<\/a> https:\/\/www.pkn.pl\/informacje\/2013\/09\/iso-26000.
\n
<\/a>[4]<\/a> S. Fel, Etyka \u017cycia gospodarczego z elementami spo\u0142ecznej odpowiedzialno\u015bci przedsi\u0119biorstw,<\/em> [w:] Odpowiedzialno\u015b\u0107 spo\u0142eczna w innowacyjnej gospodarce, <\/em>P. Kawalec, A. B\u0142achuta, Lublin 2011, s. 71 \u2013 73.
\n
<\/a>[5]<\/a> W. P\u0119cherzewski, Etyka biznesu jako element \u017cycia gospodarczego, <\/em>[w:] Spo\u0142eczna Odpowiedzialno\u015b\u0107 Biznesu. Etyka. Prawo. Komunikacja, <\/em>W. P\u0119cherzewski, M. Szewczak, M. G\u0119dek, Lublin 2010, s 11.
\n
<\/a>[6]<\/a> European SMEs and social and environmental responsibility. Observatory of European SMEs 2002, nr 4, s. 36.
\n
<\/a>[7]<\/a> Raport o stanie sektora ma\u0142ych i \u015brednich przedsi\u0119biorstw w Polsce, PARP 2017, https:\/\/www.parp.gov.pl\/20-edycja-raportu-o-stanie-sektora-malych-i-srednich-przedsiebiorstw-w-polsce.
\n
<\/a>[8]<\/a> W. P\u0119cherzewski, Etyka biznesu jako element \u017cycia gospodarczego, <\/em>[w:] Spo\u0142eczna Odpowiedzialno\u015b\u0107 Biznesu. Etyka. Prawo. Komunikacja, <\/em>W. Pecherzewski, M. Szewczak, M. G\u0119dek, Lublin 2010, s. 12.
\n
<\/a>[9]<\/a> A. Rudnicka, CSR \u2013 doskonalenie relacji spo\u0142ecznych w firmie, <\/em>Warszawa 2012, s. 179.<\/p>\n

<\/h5>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u201eKto marzy o przedsi\u0119biorstwie […] bez napi\u0119\u0107, ten w\u0142a\u015bnie marzy; czego\u015b takiego by\u0107 nie mo\u017ce.\u201d\u00a0[1] \u00a0Corporate Social Responsibility (CSR) – Spo\u0142eczna Odpowiedzialno\u015b\u0107 Biznesu to filozofia prowadzenia przedsi\u0119biorstwa \u201ewed\u0142ug\u00a0kt\u00f3rej, firmy dobrowolnie prowadz\u0105 strategie uwzgl\u0119dniaj\u0105ce interesy spo\u0142eczne i ochron\u0119 \u015brodowiska, a tak\u017ce relacje z interesariuszami\u201d[2]. Definicja CSR zosta\u0142a r\u00f3wnie\u017c ustalona przez Mi\u0119dzynarodow\u0105 Organizacj\u0119 Normalizacyjn\u0105 w normie ISO […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[7],"tags":[18,17,15,16],"aioseo_notices":[],"yoast_head":"\nMediacje w strategii Corporate Social Responsibility – adwoBlog<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"pl_PL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Mediacje w strategii Corporate Social Responsibility – adwoBlog\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"\u201eKto marzy o przedsi\u0119biorstwie […] bez napi\u0119\u0107, ten w\u0142a\u015bnie marzy; czego\u015b takiego by\u0107 nie mo\u017ce.\u201d\u00a0[1] \u00a0Corporate Social Responsibility (CSR) – Spo\u0142eczna Odpowiedzialno\u015b\u0107 Biznesu to filozofia prowadzenia przedsi\u0119biorstwa \u201ewed\u0142ug\u00a0kt\u00f3rej, firmy dobrowolnie prowadz\u0105 strategie uwzgl\u0119dniaj\u0105ce interesy spo\u0142eczne i ochron\u0119 \u015brodowiska, a tak\u017ce relacje z interesariuszami\u201d[2]. Definicja CSR zosta\u0142a r\u00f3wnie\u017c ustalona przez Mi\u0119dzynarodow\u0105 Organizacj\u0119 Normalizacyjn\u0105 w normie ISO […]\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"adwoBlog\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/adwoBlog\/\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2018-06-08T15:01:27+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2018-07-31T22:55:22+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"http:\/\/adwoblog.pl\/wp-content\/uploads\/2018\/06\/rawpixel-623440-unsplash-300x197.jpg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"adw. dr Fabian \u015awider\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Napisane przez\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"adw. dr Fabian \u015awider\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Szacowany czas czytania\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"5 minut\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/\",\"url\":\"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/\",\"name\":\"Mediacje w strategii Corporate Social Responsibility – adwoBlog\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"http:\/\/adwoblog.pl\/#website\"},\"datePublished\":\"2018-06-08T15:01:27+00:00\",\"dateModified\":\"2018-07-31T22:55:22+00:00\",\"author\":{\"@id\":\"http:\/\/adwoblog.pl\/#\/schema\/person\/1ebeaa63c476b8982cb035bdddd402a6\"},\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Strona g\u0142\u00f3wna\",\"item\":\"http:\/\/adwoblog.pl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Mediacje w strategii Corporate Social Responsibility\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"http:\/\/adwoblog.pl\/#website\",\"url\":\"http:\/\/adwoblog.pl\/\",\"name\":\"adwoBlog\",\"description\":\"\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"http:\/\/adwoblog.pl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"http:\/\/adwoblog.pl\/#\/schema\/person\/1ebeaa63c476b8982cb035bdddd402a6\",\"name\":\"adw. dr Fabian \u015awider\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"@id\":\"http:\/\/adwoblog.pl\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/66183b32f788bd2e0d8ce381bf660c7b?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/66183b32f788bd2e0d8ce381bf660c7b?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"adw. dr Fabian \u015awider\"}}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Mediacje w strategii Corporate Social Responsibility – adwoBlog","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/","og_locale":"pl_PL","og_type":"article","og_title":"Mediacje w strategii Corporate Social Responsibility – adwoBlog","og_description":"\u201eKto marzy o przedsi\u0119biorstwie […] bez napi\u0119\u0107, ten w\u0142a\u015bnie marzy; czego\u015b takiego by\u0107 nie mo\u017ce.\u201d\u00a0[1] \u00a0Corporate Social Responsibility (CSR) – Spo\u0142eczna Odpowiedzialno\u015b\u0107 Biznesu to filozofia prowadzenia przedsi\u0119biorstwa \u201ewed\u0142ug\u00a0kt\u00f3rej, firmy dobrowolnie prowadz\u0105 strategie uwzgl\u0119dniaj\u0105ce interesy spo\u0142eczne i ochron\u0119 \u015brodowiska, a tak\u017ce relacje z interesariuszami\u201d[2]. Definicja CSR zosta\u0142a r\u00f3wnie\u017c ustalona przez Mi\u0119dzynarodow\u0105 Organizacj\u0119 Normalizacyjn\u0105 w normie ISO […]","og_url":"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/","og_site_name":"adwoBlog","article_publisher":"https:\/\/www.facebook.com\/adwoBlog\/","article_published_time":"2018-06-08T15:01:27+00:00","article_modified_time":"2018-07-31T22:55:22+00:00","og_image":[{"url":"http:\/\/adwoblog.pl\/wp-content\/uploads\/2018\/06\/rawpixel-623440-unsplash-300x197.jpg"}],"author":"adw. dr Fabian \u015awider","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Napisane przez":"adw. dr Fabian \u015awider","Szacowany czas czytania":"5 minut"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/","url":"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/","name":"Mediacje w strategii Corporate Social Responsibility – adwoBlog","isPartOf":{"@id":"http:\/\/adwoblog.pl\/#website"},"datePublished":"2018-06-08T15:01:27+00:00","dateModified":"2018-07-31T22:55:22+00:00","author":{"@id":"http:\/\/adwoblog.pl\/#\/schema\/person\/1ebeaa63c476b8982cb035bdddd402a6"},"breadcrumb":{"@id":"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/#breadcrumb"},"inLanguage":"pl-PL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/adwoblog.pl\/mediacje_csr\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Strona g\u0142\u00f3wna","item":"http:\/\/adwoblog.pl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Mediacje w strategii Corporate Social Responsibility"}]},{"@type":"WebSite","@id":"http:\/\/adwoblog.pl\/#website","url":"http:\/\/adwoblog.pl\/","name":"adwoBlog","description":"","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"http:\/\/adwoblog.pl\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"pl-PL"},{"@type":"Person","@id":"http:\/\/adwoblog.pl\/#\/schema\/person\/1ebeaa63c476b8982cb035bdddd402a6","name":"adw. dr Fabian \u015awider","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"pl-PL","@id":"http:\/\/adwoblog.pl\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/66183b32f788bd2e0d8ce381bf660c7b?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/66183b32f788bd2e0d8ce381bf660c7b?s=96&d=mm&r=g","caption":"adw. dr Fabian \u015awider"}}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/206"}],"collection":[{"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=206"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/206\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":246,"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/206\/revisions\/246"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=206"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=206"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/adwoblog.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=206"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}